Przejdź do treści

Seminarium

Seminarium

W dniu 5 marca 2022 roku, w auli Instytutu Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej, gościliśmy przedstawicieli Fundacji Myśleć Sercem, członków Ferunde der Erzichungskunst (Przyjaciół Sztuki Wychowania) oraz uczestników seminarium poświęconego pedagogice interwencyjnej.

Dr Martin Straube w wykładzie wprowadzającym, pt. „Zrozumieć doświadczenie traumy”, akcentował fakt, iż trauma dziecka może mieć trwały wpływ na jego rozwój. Porównał zranienia ciała i duszy, zauważając że w obu przypadkach mamy do czynienia z bólem, którego następstwem mogą być choroby a nawet śmierć. Jako lekarz podkreślał też, że naturopatia, w tym – medycyna zorientowana antropozoficznie, ma do zaoferowania szereg możliwości wspierania dzieci doświadczających zespołu stresu pourazowego (PTS).

Praktyczne pomysły takiego wsparcia przybliżyły uczestnikom seminarium warsztaty zatytułowane: „Co możemy zrobić – metody pogotowia pedagogicznego”.

Z ramienia Instytutu Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej w spotkaniu wzięli udział: prof. Adam Korzeniowski, dr Joanna Żądło-Treder, dr Bożena Pawlak oraz studentki kierunku PPiW.

marzec 2022
P W Ś C P S N
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031